Skip to main content

Kenal dirimu...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh... Saya Hj Muhammad, Bentara Tujuh. Sejak kebelakangan ini, ada suara-suara yang mempertikaikan dan tidak kurang juga cuba mengaibkan saya dan Puteri Nur secara peribadi. Saya telah menerima beberapa pm dan email, tidak kurang juga komen-komen yang kurang menyenangkan, bukan hanya mempertikaikan kesahihan kebenaran mengenai Bunian dan Manusia Kacukan Bunian, tetapi turut mencabar kami, bertanya itu dan ini, siap kata nak berdebat dengan Puteri Nur dan Puteri Ratna, siap minta rakam dan siarkan debat mereka di laman sosial. Ada juga yang mendedahkan nama kami kepada umum... Apa yang anda dapat daripada semua ini? Puteri Nur seorang ibu tunggal yang bergelut membesarkan dan menyara anak-anak beliau dengan merawat dan membantu mereka yang memerlukan, dan saya membantu beliau dengan apa cara yang saya mampu.

MasyaAllah... Anda kata anda ingin berhujah sebagai orang Islam, tetapi di manakah adab anda? Apa yang saya buat kepada anda? Pernahkah kita berjumpa? Dah berapa tahun anda kenal kami? Sekiranya anda tidak kenal saya secara peribadi, tidak pernah berjumpa, tidak tahu siapa saya tetapi tetap cuba menyebarkan ghibah terhadap saya, itu boleh dikira sebagai memfitnah dan cuba menganiaya. Saya hanya menulis kebenaran mengenai Bunian, sepertimana yang saya alami dan yang disampaikan kepada saya oleh Para Bunian sendiri sejak saya diisytiharkan sebagai Bentara. Saya tidak pernah memaksa mana-mana pihak untuk menerima kebenaran yang saya bawa bagi pihak Raja-raja Bunian. Sekiranya anda tidak boleh menerima kebenaran itu, tidak perlulah anda mengeluarkan bahasa kesat terhadap saya. Anda mendakwa anda Islam, tetapi adakah ini akhlak yang dibawa Rasulullah salAllah alaihi wasallam? SubhanAllah...

Ada juga yang minta saya kemukakan cop mohor kerajaan sebagai bukti saya ini Bendahara kepada Raja Bunian... Maaf, saya rasa jika anda mempunyai ilmu sepertimana yang anda dakwa, anda akan tahu sendiri jawapan kepada persoalan anda. Kepada yang meminta bukti fizikal akan kewujudan kerajaan Bunian, adakah anda sedar bahawa kita sedang membicarakan hal ghaib dan bukan hal nyata? Bukti sejarah terdiri daripada artifak fizikal, manuskrip dan juga pernyataan saksi. Ketiga-tiga sumber ini boleh digunapakai... Dan sekiranya saya ada bukti fizikal tersebut sekali pun, siapakah anda untuk memaksa saya mengemukakannya? Apa faedahnya kepada anda?

Ketahuilah bahawa soalan-soalan yang anda kemukakan itu, tohmahan-tohmahan yang anda lontarkan itu, tidak menunjukkan ketinggian ilmu anda, sebaliknya hanya membuka kelemahan diri yang menurut nafsu dan ketaksuban kepada ilmu. Ibarat kata orang, the empty can rattles the most... Bagi diri saya, saya tiada niat nak membangga diri ataupun hendak menunjuk-nunjuk... Apa yang saya nyatakan hanyalah kebenaran.

Saya sengaja menetapkan filter kepada comments di laman sosial bukan kerana saya takut, tetapi kerana saya tidak ingin membuka aib sesiapa. Kata-kata anda mencerminkan siapa anda sebenarnya. Akhir kata, lebih baik kita kira dosa kita sendiri daripada sibuk nak mengira dosa orang...

وَمَنْ سَتَرَ عَلَى مُسْلِمٍ فِي الدُّنْيَا سَتَرَ اللَّهُ عَلَيْهِ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ

Dan barangsiapa yang menutupi (aib) seorang muslim sewaktu di dunia, maka Allah akan menutup (aibnya) di dunia dan akhirat” (Hadits Riwayat Imam at-Tirmidzi).

Kenal dirimu rata-rata, baru kamu kenal Tuhan yang nyata...

Wallahu'alam...

Comments

Popular posts from this blog

Kebenaran mengenai Bunian

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Wallahi,wabillahi, dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Tiada Tuhan melainkan ALLAH, dan MUHAMMAD adalah UtusanNya. Sesungguhnya, sebelum ALLAH menciptakan Adam ‘alaihissalam, para Malaikat mempersoalkan keputusan itu. Peristiwa ini dicatatkan dalam ayat 30 surah Al-Baqarah,

“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi”. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): “Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?”. Tuhan berfirman: “Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya”.

Lalu diciptakanlah Nabi Adam daripada tanah yang telah diambil oleh para Malaikat daripada seluruh pelosok Bumi. Setelah Nabi Adam diciptakan, ALLAH subhanahu wata’ala telah mengarah…

Kebenaran tentang Puteri Nur

Assalamualaikum, dengan izin Allah kita bersua lagi. Saya pelik kerana sering dimarahi dengan teruk oleh Puteri Ratna kalau saya tak jaga Puteri Nur betul-betul. Puteri Ratna tak izinkan Puteri Nur bersendirian kerana katanya terlalu banyak jin kafir dan iblis ingin memusnahkan Puteri Nur. Pada mulanya saya tak faham, kenapa sampai dia kata kalau sekali lagi saya tak jaga Puteri Nur betul-betul, dia akan bawa Puteri Nur pulang ke Alamzara. Sehingga pada satu hari, Puteri Ratna memerintahkan supaya Puteri Nur dibawa ke sebuah kawasan air terjun. Di sana, Puteri Ratna telah membuka rahsia sebenar siapa Puteri Nur.

Puteri Nur rupanya waris terakhir Putera Sarayana, kekanda kepada Puteri Ratna. Dia sebenarnya kacukan Manusia dan Bunian! Jasad Puteri Nur adalah manusia, tetapi dia diselaputi cahaya berwarna putih iaitu cahaya Bunian. Mereka yang telah dibuka hijabnya boleh melihat cahaya ni. Begitu juga dengan ulama yang pernah merawat Puteri Nur. Mereka tahu siapa dia sebenarnya. Kejadia…

Perihal Bunian

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. AlhamduLillah, dengan Kehendak Allah Subahanu Wata’ala, kita bersua lagi. Saya Haji Muhammad, digelar Panglima Bentara Tujuh, penjaga dan Bentara kepada Puteri Nur, warisan terakhir Bunian-Manusia. Di Alam Bunian atau Alamzara, Puteri Nur adalah waris terakhir Raja Segala Raja-raja Bunian yang juga merupakan satu-satunya Manusia kacukan Bunian. Saya telah diisytiharkan sebagai Perantara bagi Para Raja-raja Bunian melalui Puteri Nur. Tugas saya selaku pemerhati dan pencatat yang merakam segala yang berlaku kepada Puteri Nur dan apa yang disampaikan kepada saya oleh Para Bunian. Maklumat ini kemudiannya akan disampaikan kepada Manusia supaya dapat merungkaikan segala salahfaham dan tanggapan yang tidak benar mengenai Para Bunian.

Kita selalu mendengar dan membaca pelbagai kisah mengenai Alam Bunian dan Alam Jin. Ada yang mengatakan bahawa Bunian adalah hasil perkahwinan antara Manusia dan Jin. Ada juga yang mendakwa bahawa Bunian adalah Iblis d…